Web
Chat
Back to top

Zaštitite svoj
finansijski svet!

Sve o tome kako da zaštitite svoje finansije

  • Istražite sve o sigurnosti na internetu

  • Ostanite informisani

  • Zaštitite svoje lične podatke i privatnost

Zaštitite svoj finansijski svet

U ovom digitalnom dobu, tehnologija je transformisala naše živote, povezujući nas na načine koji ranije nisu bili mogući. 

Samo obrazovanjem, pravovremenim informisanjem i primenom snažnih mera bezbednosti, možemo zaštiti svoj digitalni život.

Zajedno, imamo moć da stvorimo sigurnije digitalno okruženje, prevaziđemo opasnosti i ponovo preuzmemo kontrolu nad našim online iskustvima.

Zloupotrebom na internetu se smatra bilo koja prevarantska aktivnost koja se sprovodi pomoću uređaja koje je povezano na internet i/ili preko mobilnog telefona. Neke ključne sheme prevare uključuju korišćenje telefona, e-pošte, web-sajta i online razmenu poruka (npr. WhatsApp, Facebook Messenger itd.) za obavljanje lažnih transakcija ili navođenje žrtava da daju svoje lične podatke. Stoga prevaranti traže podatke za prijavu Banke, podatke o platnoj kartici ili lične podatke kako bi se lažno predstavljali kao žrtva. 

 

Pokušaj zloupotrebe može se podeliti u 4 faze, u kojima prevaranti:

  • Šalju poruke ili pričaju u ime banke ili poznate Kompanije;
  • Koriste trikove kao što je blokiranje kreditne kartice povezane s bankovnim računom ili upućivanje na navodne dobitke i dokazuju da su upoznati s određenim bankovnim podacima žrtve;
  • Nakon što zadobiju poverenje žrtve, navode je da veruje da s pravom znaju informacije koje otkrivaju;
  • Mole ili pozivaju žrtvu da upiše na kompjuteru ili mobilnom telefonu različite pristupne kodove kao što su lozinke ili pin kodovi i podaci koji se odnose na kreditne kartice, debitne kartice ili unapred plaćene kartice u vlasništvu žrtve.

 

Vrste zloupotreba identifikuju se prema sredstvima koja se koriste za njihovo izvršenje.

  • Proverite svoja plaćanja, pregledajte svoj online račun u ekspozituri, putem mBanking aplikacije ili putem bankomata;
  • Aktivirajte obaveštenja, na primer putem sms-a ili push obaveštenja, za transakcije računa i plaćanja platnim karticama;
  • Za online poslovanje na svom bankovnom računu, uvek upišite adresu web stranice Vaše banke u pretraživač i nemojte koristiti "omiljene" veze;
  • Nemojte kliktati na linkove koje upućuju na web stranicu Banke poslate e-mailom ili SMS porukom jer bi vas mogle usmeriti na lažne stranice;
  • Nemojte slati e-mailom ili telefonom lozinke, podatke koji se odnose na kreditne/debitne/prepaid kartice i lične ili osetljive podatke;
  • Pitajte svoju banku o novim standardima provere autentičnosti i sigurnosti za autorizaciju plaćanja;
  • Koristite samo službene aplikacije i, u slučaju krađe ili gubitka pametnog telefona, odmah blokirajte uslugu mobilnog bankarstva; 
  • Isključite wi-fi, bluetooth i praćenje lokacije kada nije potrebno;
  • Pre kupovine putem interneta uvek proverite pouzdanost prodavca; 
  • Zapamtite da je trgovcu zabranjeno primenjivati nadoknadu za korišćenje instrumenata elektronskog plaćanja.
Detaljnije informacije o pojedinim vrstama zloupotreba, merama zaštite i ostalim pojedinostima
  • Pročitajte na našem blogu

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo