Web
Chat
Back to top

Zaštitite svoj
finansijski svet!

Sve o tome kako da zaštitite svoje finansije

  • Istražite sve o sigurnosti na internetu

  • Ostanite informisani

  • Zaštitite svoje lične podatke i privatnost

Zaštitite svoj finansijski svet

U ovom digitalnom dobu, tehnologija je transformisala naše živote, povezujući nas na načine koji ranije nisu bili mogući. 

Samo obrazovanjem, pravovremenim informisanjem i primenom snažnih mera bezbednosti, možemo zaštiti svoj digitalni život.

Zajedno, imamo moć da stvorimo sigurnije digitalno okruženje, prevaziđemo opasnosti i ponovo preuzmemo kontrolu nad našim online iskustvima.

Trenutno aktuelne Instagram fišing kampanje!

U toku je Phishing kampanja u kojoj korisnici primaju poruke u kojima se pozivaju da popune anketu uz obećanu novčanu nagradu nakon što to učine.

Ove poruke imaju za cilj da ukradu lične podatke.
Molimo vas da obratite pažnju na činjenicu da UniCredit Bank Srbija ne stoji iza ove kampanje, i nikada ne zahteva deljenje ličnih podataka, kao ni lozinku za pristup aplikacijama putem e-maila, telefona i društvenih mreža.
Podsećamo vas šta sve možete učiniti da se zaštitite:

1. Budite oprezni: uvek proverite ko vam šalje poruke. Ako je nepoznata osoba, profil ili sajt, budite sumnjičavi.
2. Ne delite lične informacije: nikada ne ostavljajte svoje podatke, kao što su lozinke ili bankovni podaci, bez provere.
3. Prijavite sumnjive poruke: ako primetite sumnjive aktivnosti, obavezno ih prijavite platformi.

Sigurnost vaših podataka u digitalnom okruženju je naša prioritet.

Ostanite oprezni i informisani.

 


 

 

Phishing

Scenario:

Osoba prima e-mail koju je naizgled poslala njegova Banka, a u kojoj se nalazi link koji omogućuje korisniku direktan pristup web stranici Banke. Nažalost, link ne vodi na službenu web stranicu već na "kloniranu stranicu", posebno kreiranu da bude identična službenoj web stranici. Klonirana stranica ima opseg prikupljanja podataka koje žrtva unese kako bi bili iskorišćeni za prevaru.

 

Kako se možete zaštititi?
Na primer, u UniCreditu, svi e-mailovi poslati Klijentima uključuju ime, prezime i referencu poslovnice. Nijedan link u e-mailu ne vodi na stranicu direktnog pristupa bankarskim aplikacijama putem interneta. Čak i ako kliknete na linkove u e-mailu, sistem nikada ne traži od vas da unesete podatke kao što su brojevi kartica, pin kodovi ili lozinke.

 

Evolucija phishinga poslednjih godina vezana je za iskorišćavanje različitih komunikacionih kanala koje koristi klijent, poput SMS-a, WhatsAppa, Messengera itd., preko kojih se vrši ista vrsta napada slanjem linkova s kojih se može preusmeriti na klonirane stranice. Takav napad naziva se Smishing. Drugi kanal koji se koristi za izvođenje phishing napada je putem telefonskih poziva, koji nosi ime Vishing. Službene i institucionalne organizacije ne traže brojeve kreditnih kartica jer to već znaju.

Malware

Scenario:

Odobe koje se kreću po hakovanim web stranicama ili konfigurišu softver koji dolazi iz nesigurnih izvora ili otvaraju dokumente koji sadrže virus, a primljeni su preko e-maila, nesvesno, instaliraju Malware na svoje sopstvene uređaje. Malware je IT program koji se koristi da ometa operacije koje obavlja korisnik računara. Nekada se zvao kompjuterski virus. Malware može presresti pretraživač koji koristite za navigaciju internetom i kada unesete internet adresu svoje banke, može otvoriti klonirani web sajt na kojem će se od vas tražiti da unesete podatke, uključujući razne lozinke.


Kako se možete zaštititi?

Koristite ažurirani antivirusni program i održavajte operativni sistem uređaja ažurnim; obratite pažnju ako vam je internet veza prespora; proverite "Task manager" kako biste utvrdili je li aktivan neki nepoznati proces; obratite pažnju ako se prilikom navigacije na stranici Banke otkriju vidljive anomalije, na primer, uobičajene tipke i reči nisu prisutni. Još jedan predlog je postavljanje obaveštenja u slučaju bankovnog prenosa i plaćanja, kako bi se odmah proverila legitimnost i vrsta operacije. U slučaju nelegitimnih operacija, važno je odmah kontaktirati kontakt centar ili vlastitu banku kako biste brzo rešili problem.

Varijacija malware-a je Ransomware: virus koji zaključava sve podatke na hard disku uz pomoć šifriranja. Posebna karakteristika Ransomwarea je da deluje tako da blokira funkcije uređaja ili čini podatke nedostupnima pozivajući korisnika da kontaktira lažni broj za podršku kako bi deblokirao uređaj ili vratio podatke. Žrtva je dužna platiti naknadu za primljenu pomoć ili za pretplatu na uslugu podrške. Nakon pružanja "lažne" podrške, prevarant ponovo stavlja podatke na raspolaganje. U nekim slučajevima traže stvarnu otkupninu u kriptovalutama.

 

Obratite pažnju na brzinu internet veze; proverite možete li iz "Task Managera" identifikovati nepoznate procese u stanju rada; ne dopustite nikome da daljinski preuzme kontrolu nad vašim uređajem, čak i ako vam operater ponudi pomoć, osim ako se ne radi o broju korisničke službe koju ste sami pronašli i kontaktirali; koristite ažurirani antivirusni program i održavajte operativni sistem uređaja ažurnim.

Krađa podataka o kreditnoj kartici

Scenario:

Osoba je još uvek u posedu svoje kartice, ali primećuje plaćanja koja su izvršena, bez njenog znanja, na web stranicama e-trgovine. Postoje različite tehnike pomoću kojih prevarant može koristiti podatke: malware i krađa identiteta ili kada sami kupujemo na nesigurnim web stranicama. Drugi primer je kada prevarant kompromituje postojeće web sajtove, menjajući softver ili stranicu platnog sistema i praveći duplikate spoljašnjih transakcija.


Kako se možete zaštititi?

Za online kupovinu preporučljivo je odabrati samo web sajtove koji koriste 3D secure protokol; kupujte samo na stranicama koje su već testirali drugi korisnici ili pogledajte recenzije; izbegavajte korišćenje funkcije čuvanja podataka kartice; nikada ne saopštavajte podatke o kartici ili PIN kodove trećim licima, posebno putem e-maila ili telefona; često pratite kretanje kreditnih kartica; održavajte ažuriranim lične podatke koji se dele sa Bankom: na taj način Banka će vas u slučaju pokušaja prevare odmah obavestiti putem SMS poruke.  

Zloupotrebom na internetu se smatra bilo koja prevarantska aktivnost koja se sprovodi pomoću uređaja koje je povezano na internet i/ili preko mobilnog telefona. Neke ključne sheme prevare uključuju korišćenje telefona, e-pošte, web-sajta i online razmenu poruka (npr. WhatsApp, Facebook Messenger itd.) za obavljanje lažnih transakcija ili navođenje žrtava da daju svoje lične podatke. Stoga prevaranti traže podatke za prijavu Banke, podatke o platnoj kartici ili lične podatke kako bi se lažno predstavljali kao žrtva. 

 

Pokušaj zloupotrebe može se podeliti u 4 faze, u kojima prevaranti:

  • Šalju poruke ili pričaju u ime banke ili poznate Kompanije;
  • Koriste trikove kao što je blokiranje kreditne kartice povezane s bankovnim računom ili upućivanje na navodne dobitke i dokazuju da su upoznati s određenim bankovnim podacima žrtve;
  • Nakon što zadobiju poverenje žrtve, navode je da veruje da s pravom znaju informacije koje otkrivaju;
  • Mole ili pozivaju žrtvu da upiše na kompjuteru ili mobilnom telefonu različite pristupne kodove kao što su lozinke ili pin kodovi i podaci koji se odnose na kreditne kartice, debitne kartice ili unapred plaćene kartice u vlasništvu žrtve.

 

Vrste zloupotreba identifikuju se prema sredstvima koja se koriste za njihovo izvršenje.

Scenario

Ova prevarna radnja je usmerena na osobe koje prodaju robu preko kupoprodajnih sajtova kao što su KupujemProdajem, Sasomange i slično. U ovom slučaju prodavca kontaktira lažni kupac putem neke od aplikacija za komunikaciju, najčešće  viber-a, na lošem srpskom jeziku, sa najčešće nepoznatog broja telefona iz inostranstva. U okviru viber poruke navodni kupac šalje potvrdu da kupuje robu i navodno u ime platforme za e-trgovinu, dostavlja link sa objašnjenjem da je navodni kupac već uplatio sredstva preko aplikacije „Post ekspresa“ i od prodavca traži da u određena polja unese podatke sa bankovne kartice (broj kartice i CVV broj) kako bi se izvršila uplata prodavcu. Kada prodavac unese svoje podatke sa kartice, dobija 3DS secure poruku iz postojećeg Sistema i odobrava u stvari transakciju isplate sa svog računa, a ne primanja uplate.

Kako se zaštiti:

  • 3 DS kod služi isključivo za transakcije plaćanja, čime sa klijentovog računa se isplaćuje novac.
  • 3 DS kod se ne generiše za odobrenje uplata na račun klijenta.
Phishing

Scenario:

Scenario: Osoba prima e-mail koju je naizgled poslala njegova Banka, a u kojoj se nalazi link koji omogućuje korisniku direktan pristup web stranici Banke. Nažalost, link ne vodi na službenu web stranicu već na "kloniranu stranicu", posebno kreiranu da bude identična službenoj web stranici. Klonirana stranica ima opseg prikupljanja podataka koje lice unese kako bi bili iskorišćeni za prevaru.
Kako se možete zaštititi?
Na primer, u UniCreditu, svi e-mailovi poslati Klijentima uključuju ime, prezime i referencu poslovnice. Nijedan link u e-mailu ne vodi na stranicu direktnog pristupa bankarskim aplikacijama putem interneta. Čak i ako kliknete na linkove u e-mailu, sistem nikada ne traži od vas da unesete podatke kao što su brojevi kartica, pin kodovi ili lozinke.
Evolucija phishinga poslednjih godina vezana je za iskorišćavanje različitih komunikacionih kanala koje koristi klijent, poput SMS-a, WhatsAppa, Messengera itd., preko kojih se vrši ista vrsta napada slanjem linkova s kojih se može preusmeriti na klonirane stranice. Takav napad naziva se Smishing. Drugi kanal koji se koristi za izvođenje phishing napada je putem telefonskih poziva, koji nosi ime Vishing. Službene i institucionalne organizacije ne traže brojeve kreditnih kartica jer to već znaju.

Malware

Scenario: Lica koje se kreću po hakovanim web stranicama ili konfigurišu softver koji dolazi iz nesigurnih izvora ili otvaraju dokumente koji sadrže virus, a primljeni su preko e-maila, nesvesno, instaliraju Malware na svoje sopstvene uređaje. Malware je IT program koji se koristi da ometa operacije koje obavlja korisnik računara. Nekada se zvao kompjuterski virus. Malware može presresti pretraživač koji koristite za navigaciju internetom i kada unesete internet adresu svoje banke, može otvoriti klonirani web sajt na kojem će se od vas tražiti da unesete podatke, uključujući razne lozinke.
Kako se možete zaštititi?Koristite ažurirani antivirusni program i održavajte operativni sistem uređaja ažurnim; obratite pažnju ako vam je internet veza prespora; proverite "Task manager" kako biste utvrdili je li aktivan neki nepoznati proces; obratite pažnju ako se prilikom navigacije na stranici Banke otkriju vidljive anomalije, na primer, uobičajene tipke i reči nisu prisutni. Još jedan predlog je postavljanje obaveštenja u slučaju bankovnog prenosa i plaćanja, kako bi se odmah proverila legitimnost i vrsta operacije. U slučaju nelegitimnih operacija, važno je odmah kontaktirati kontakt centar ili vlastitu banku kako biste brzo rešili problem.Varijacija malware-a je Ransomware: virus koji zaključava sve podatke na hard disku uz pomoć šifriranja. Posebna karakteristika Ransomwarea je da deluje tako da blokira funkcije uređaja ili čini podatke nedostupnima pozivajući korisnika da kontaktira lažni broj za podršku kako bi deblokirao uređaj ili vratio podatke. Lice je dužno platiti naknadu za primljenu pomoć ili za pretplatu na uslugu podrške. Nakon pružanja "lažne" podrške, prevarant ponovo stavlja podatke na raspolaganje. U nekim slučajevima traže stvarnu otkupninu u kriptovalutama.
Obratite pažnju na brzinu internet veze; proverite možete li iz "Task Managera" identifikovati nepoznate procese u stanju rada; ne dopustite nikome da daljinski preuzme kontrolu nad vašim uređajem, čak i ako vam operater ponudi pomoć, osim ako se ne radi o broju korisničke službe koju ste sami pronašli i kontaktirali; koristite ažurirani antivirusni program i održavajte operativni sistem uređaja ažurnim.

Bec prevara

Scenario:

Lice, zaposlenik ovlašćen za obavljanje prenosa u ime kompanije, prima e-mail koji je naizgled poslao dobavljač s kojim Kompanija obično posluje. Samozvani dobavljač zahteva da ubuduće ispostavlja fakture na račun koji nije uobičajen. U napadu se koriste tehnike socijalnog inženjeringa putem kojih kriminalci, koji su došli u posed kompromitujućih poštanskih sandučića, dobijaju informacije o kompaniji, zaposlenicima i dobavljačima kako bi e-mail sastavili što istinitije s ciljem preusmeravanja transakcija u svoju korist. BEC prevare su napadi uglavnom usmereni na C nivoe ili na sekretare koji vrše prenose u ime Kompanije.


Kako se možete zaštititi?

Proverite autentičnost zahteva putem alata koji nije e-mail, na primer, telefonom ili kontaktirajte dobavljača, uvek pre plaćanja, koristeći poznate reference ili one sadržane u prethodnim komunikacijama. Takođe, bitno je osigurati da vaši saradnici ili kolege znaju za ovu vrstu prevare i kako je izbeći.

Kloniranje čekova poslatih putem Whatsapp-a ili e-pošte

Scenario:

Mnogo je slučajeva u kojima targetovana lica putem komercijalnih web stranica stupaju u kontakt sa samoproglašenim prodavcem s kojim sklapaju telefonski dogovor. Nakon što su postigli dogovor o ceni, prodavac traži da se plati čekom i da mu bude poslat e-mailom ili WhatsAppom, popunjena slika čeka, kao dokaz volje da se dovrši kupovina. U ovom trenutku prevarant precizno falsifikuje ček i pokušava ga unovčiti, pokazujući lažne dokumente na šalteru banke.


Kako se možete zaštititi?

Uvek je nepropisno slati slike čekova banke ili blagajne, ali ako je preko potrebno, pre slanja slike preporučuje se fotokopirati ček i zamutiti serijski broj i QR kod i tek nakon toga poslati modifikovanu sliku. Na ovaj način prodavac će imati dokaz o našoj nameri za kupovinu artikla, ali neće moći klonirati ček.  

Krađa podataka o kreditnoj kartici

Scenario:

Lice je još uvek u posedu svoje kartice, ali primećuje plaćanja koja su izvršena, bez njenog znanja, na web stranicama e-trgovine. Postoje različite tehnike pomoću kojih prevarant može koristiti podatke: malware i krađa identiteta ili kada sami kupujemo na nesigurnim web stranicama. Drugi primer je kada prevarant kompromituje postojeće web sajtove, menjajući softver ili stranicu platnog sistema i praveći duplikate spoljašnjih transakcija.


Kako se možete zaštititi?Za online kupovinu preporučljivo je odabrati samo web sajtove koji koriste 3D secure protokol; kupujte samo na stranicama koje su već testirali drugi korisnici ili pogledajte recenzije; izbegavajte korišćenje funkcije čuvanja podataka kartice; nikada ne saopštavajte podatke o kartici ili PIN kodove trećim licima, posebno putem e-maila ili telefona; često pratite kretanje kreditnih kartica; održavajte ažuriranim lične podatke koji se dele sa Bankom: na taj način Banka će vas u slučaju pokušaja prevare odmah obavestiti putem SMS poruke.  

Prevare povezane sa proizvodima koji se prodaju online

Scenario:

Lice prodaje proizvod putem interneta i zainteresovana osoba je kontaktira i stavlja se na raspolaganje, za kupovinu odmah i gotovinom, tek nakon dopune na bankomatu. Dakle, lice je pozvano da ode do bankomata i da sledi niz uputa koristeći kod koji bi mu omogućio da primi gotovinu direktno sa bankomata. Kada prevarant prenese podatke targetovanom licu, ono nesvesno nastavlja s dopunom kartice prevaranta.


Kako se možete zaštititi?

Važno je biti svestan da bankomati ne izdaju novac u ime drugih. Važno je paziti ko vas poziva da odete do bankomata da izvršite uplatu ili prezumete isplatu.

Ljubavna prevara

Među raznim vrstama digitalnih prevara postoje takozvane "ljubavne" prevare koje se mogu dogoditi u aplikacijama za upoznavanje ili društvenim mrežama. U ovom slučaju, prevarant se pretvara da je neko drugi kroz stvaranje privlačnog lažnog profila. Nakon što stekne poverenje targetovanog lica, prevarant izmišlja komplikovanu priču, poput hitne medicinske pomoći, kako bi od lica dobio novac ili podatke o platnoj kartici. Ako lice pristane, prevarant je može ponovo iskoristiti; ako lice odbije, prevarant je može uceniti.


Kako se možete zaštititi?

Obratite pažnju na lične podatke koje delite na društvenim mrežama, proverite fotografije svog kontakta i proverite jesu li već korišteni na drugim profilima ili izvučeni iz Google slika; obratite pažnju na gramatičke greške, nedoslednosti u pričama i "isprike", kao što je web kamera koja nikad ne radi; nemojte deliti kompromitujući lični materijal jer bi vas mogao iskoristiti za ucenu. Na kraju, izbegavajte prenos sredstava putem uplatnice, bankovnog prenosa, međunarodnog prenosa sredstava, prepaid kartica ili kriptovalute. Ovi načini plaćanja otežavaju povrat novca.

Online trgovina

Druga vrsta digitalne prevare može uključivati online trgovanje, a to je kupovina i prodaja finansijskih instrumenata putem platforme povezane s internetom. U velikoj većini slučajeva delovanje neovlašćenih subjekata, a samim time i nedostatak potrebnih zahteva, rezultira prevarama. Obavljanje investicionih aktivnosti za javnost rezervisano je isključivo za subjekte ovlašćene od strane lokalnih vlasti i ministarstava. Ipak, takozvane "boiler room", koje se odvijaju uz "hladno prozivanje žrtava od strane lažnih berzanskih brokera koji ih uveravaju da kupe bezvredne ili nepostojeće deonice ili obveznice". Cilj je dovesti u zabludu nesuđene investitore koji su često privučeni obećanjima o visokim prinosima uz malo ili bez rizika.

 

Kako se možete zaštititi?

Gde je primenjivo, proverite je li osoba koja nudi internet trgovanje ovlašćena od strane lokalnih vlasti i komisija s ovlašćenjima i nadzornim ovlašćenjima lokalne nadležnosti; nemojte se oslanjati na web stranicu kao dokaz da je posao legitiman; budite oprezni prema onima koji vrše pritisak hvaleći se jedinstvenim mogućnostima ulaganja; pazite da se od vas ne traži plaćanje unapred naknade kao garancija ulaganja; uzmite sebi vremena da donesete informisanu odluku o ulaganju. Uvek zapamtite da se visoki prinosi mogu postići samo uz visok rizik.

Napadi zlonamernih aplikacija

Scenario:

Lažne aplikacije traže od korisnika da unesu svoje podatke o kartici ili pristupne kodove za online bankarstvo ili transakcijske lozinke.


Kako se možete zaštititi?

Preuzimajte samo aplikacije iz službenih trgovina i čitajte komentare drugih korisnika. Štaviše, prilikom instaliranja aplikacija obratite pažnju na potrebna dopuštenja i autorizacije.

Krađa identiteta

Scenario:

Krađa identiteta događa se kada su lična karta ili pasoš ukradeni ili kada se stvori lažni identitet s ličnim podacima lica dobijenim putem phishinga ili društvenih mreža kako bi se počinila prevara. Primeri ličnih podataka su: lična karta; pasoš; vozačka dozvola; nalog e-maila; plate ili bankovni izvodi. Kradljivac identiteta može koristiti ove podatke za traženje kredita, plaćanje poreza ili dobijanje medicinskih usluga. Targetovano lice nije moglo odmah primetiti da je žrtva krađe identiteta.


Kako se možete zaštititi?

Saopštite svoj JMBG, ili broj lične karte samo ako je potrebno; ne delite lične podatke samo zato što ih neko traži; svakodnevno proveravajte svoj e-mail; obratite pažnju na cikluse naplate; ako kasne računi ili bankovni izvodi, kontaktirajte pošiljaoca; proverite izvode platne kartice i bankovnog računa; uporedite potvrde s bankovnim izvodima i neovlašćenim transakcijama; brišite naloge, kreditne ponude, istekle bankovne izvode i platne kartice; instalirajte firewall za otkrivanje virusa na uređajima; stvorite složene lozinke i razlikujte lozinke kreditnih i debitnih kartica; pregledajte svoje kreditne izveštaje jednom godišnje i; pobrinite se da ne uključuju naloge koji nisu otvoreni; zamrznite kredit kod Referentne kreditne kompanije, jer to sprečava nekoga da podnese zahtev i dobije odobrenje za kreditni račun ili komunalne usluge na vaše ime, a posebno odmah prijavite krađu. Osim toga, važno je odmah prijaviti krađu ličnog dokumenta.

UniCredit garantuje stalno praćenje kako bi se identifikovali novi scenariji rizika, usvaja rešenja za sprečavanje cyber-napada i/ili lažnih transakcija; ažurira sisteme za otkrivanje i upravljanje prevarama. Nadalje, u slučaju sumnjivih transakcija vrednih istrage, UniCredit kontaktira svoje klijente kako bi potvrdio operaciju ili, ako ne, deluje samostalno nastavljajući s otkazivanjem.

Preporučene mere opreza
  • Koristite ažurirani antivirusni program;
  • Držite svoj PIN dalje od svojih kreditnih i debitnih kartica;
  • Često menjajte svoju lozinku na web stranici Banke i nemojte koristiti imena ili datume kojima se može lako ući u trag do vas;
  • Izbegnite automatsko čuvanje lozinki u vaš pretraživač;
  • Na prepaid kartice prebacite odgovarajući iznos novca za određenu kupovinu;
  • Čitajte povratne informacije drugih online kupaca;
  • U slučaju kloniranja kartice, obratite se korisničkoj službi putem službenih kanala;
  • U slučaju prevare, uvek podnesite tužbu
Kako poceniti da li je web stranica za e-trgovinu sigurna?

Web stranica za e-trgovinu treba imati sledeće karakteristike:

  • Vidljivost poslovnih podataka i kontakt informacije moraju biti lako dostupni;
  • Dobar online ugled: uvek je bolje proveriti identitet, dobru reputaciju prodavca, možda konsultujući online forume;
  • Kontrola opštih uslova prodaje: definisati prava i obaveze kupca i prodavca;
  • Podaci o plaćanju: važno je da stranica ima aktiviranu dvofaktorsku autentifikaciju kupca u trenutku plaćanja;
  • Jednostavna dostupnost informacija o isporuci: obično maksimalno 30 dana za isporuku i odgovornost za isporučenu robu je na prodavcu do isporuke;
  • Procedura za pravo na odustajanje: mora biti moguć povrat robe, trgovac mora dostaviti obrazac (papirni ili elektronski) sa svim podacima (gde, kada i koji troškovi);
  • Garancija nakon prodaje: potrošač ima pravo iskoristiti garanciju na proizvode, uz jasno navođenje oblika i načina prijave kvara;
  • Kako postupati s pritužbom: operater mora u opštim uslovima jasno naznačiti kanale, vreme i postupak podnošenja pritužbe;
  • Kako rešavati pravne sporove: tačnije, naznaka nadležnosti suda potrošača. Ako je naznaka prodavca nejasna ili odsutna, trebali biste biti vrlo oprezni pri kupovini s te web stranice kako ne biste morali rešavati sporove na sudovima daleko od vašeg doma;
  • Politika privatnosti, pravila o kolačićima i pravilno dobijanje saglasnosti: uslovi obrade i povlačenja autorizacije podataka korisnika i korisnika moraju biti objavljeni i vidljivi na početnoj stranici web sajta
Kako prepoznati "kloniran" web sajt?

Klonirani web sajt izgleda kao autentična web stranica, osim po načinu na koji je napisana internet adresa, URL. Zato je uvek važno proveriti adresu web stranice i uveriti se da je službena i tačna (obično sadrži naziv, inicijale Banke ili davaoca instrumenta plaćanja). Dalje provere mogu se odnositi na prisutnost poreznih i kontakt podataka Banke (PDV broj, telefonski broj, sedište).

Kako prijaviti zloupotrebu?

U slučaju zloupotrebe, morate odmah blokirati svoju kreditnu ili debitnu karticu tako što ćete kontaktirati Banku ili u okviru mBanking aplikacije, ukoliko je dostupna ta opcija, preporučuje se podneti tužbu telima za sprovođenje zakona. Kako bi zatražila povrat novca za neovlašćenu transakciju ili rezultat aktivnosti varanja, targetovano lice mora poslati kopiju pritužbe Banci na zahtev lokalnog suda i lokalne regulative.

  • Proverite svoja plaćanja, pregledajte svoj online račun u ekspozituri, putem mBanking aplikacije ili putem bankomata;
  • Aktivirajte obaveštenja, na primer putem sms-a ili push obaveštenja, za transakcije računa i plaćanja platnim karticama;
  • Za online poslovanje na svom bankovnom računu, uvek upišite adresu web stranice Vaše banke u pretraživač i nemojte koristiti "omiljene" veze;
  • Nemojte kliktati na linkove koje upućuju na web stranicu Banke poslate e-mailom ili SMS porukom jer bi vas mogle usmeriti na lažne stranice;
  • Nemojte slati e-mailom ili telefonom lozinke, podatke koji se odnose na kreditne/debitne/prepaid kartice i lične ili osetljive podatke;
  • Pitajte svoju banku o novim standardima provere autentičnosti i sigurnosti za autorizaciju plaćanja;
  • Koristite samo službene aplikacije i, u slučaju krađe ili gubitka pametnog telefona, odmah blokirajte uslugu mobilnog bankarstva; 
  • Isključite wi-fi, bluetooth i praćenje lokacije kada nije potrebno;
  • Pre kupovine putem interneta uvek proverite pouzdanost prodavca; 
  • Zapamtite da je trgovcu zabranjeno primenjivati nadoknadu za korišćenje instrumenata elektronskog plaćanja.
Detaljnije informacije o pojedinim vrstama zloupotreba, merama zaštite i ostalim pojedinostima
  • Pročitajte na našem blogu

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo