Web
Chat
Back to top

Obaveštenje o obradi podataka o ličnosti

U skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti („Službeni glasnik RS“ broj 87/2018, u daljem tekstu: Zakon) i standardima UniCredit grupe u oblasti zaštite podataka o ličnosti, ovim putem Vas obaveštavamo о informacijama u nastavku, a u vezi sa obradom podataka o ličnosti koji se odnose na Vas (u daljem tekstu: „Lice na koje se podaci odnose“ ili „Lice“) od strane UniCredit Bank Srbija a.d. Beograd (u daljem tekstu: Banka):

Rukovalac podataka

UniCredit Banka Srbija a.d. Beograd, ul. Rajićeva br. 27-29, matični broj 17324918.

 

Imenovano lice za zaštitu podataka o ličnosti

U sklopu implementacije standarda zaštite podatka o ličnosti propisanih Zakonom i pravilima UniCredit grupe, Banka je imenovala  lice za zaštitu podataka o ličnosti kojem se možete obratiti sa svim pitanjima i zahtevima u vezi sa obradom Vaših podataka o ličnosti, na sledeće adrese:

Email: dpo@unicreditgroup.rs

Pošta: Jurija Gagarina 12, 11070 Novi Beograd

 

Kategorije podataka  o ličnosti koji se obrađuju

Banka obrađuje sledeće kategorije podataka o ličnosti:

  • Osnovni podaci (na primer: ime, prezime, adresa, datum rođenja, JMBG, podaci iz ličnog dokumenta i slično)
  • Kontakt podaci (na primer: broj telefona, e-mail adresa i slično)
  • Podaci o zaposlenju  i imovini (na primer: status zaposlenja, zanimanje i slično)
  • Podaci o porodičnom statusu i članovima porodice (u slučaju kreditnih prozvoda za fizička lica)
  • Zvučni i video zapisi (na primer: video snimak poslovnih prostorija Banke, snimci razgovora putem Kontakt centra Banke i slično)

Kategorije podataka koje Banka obrađuje zavise od vrste poslovnog odnosa.

Banka obrađuje podatke o ličnosti koje prikuplja od Lica na koje se podaci odnose prilikom uspostavljanja poslovnog odnosa, kao i tokom poslovne saradnje. Dodatno, Banka obrađuje podatke prikupljene i od trećih strana (npr.  Kreditni biro Udruženja banaka Srbije, Agencija za privredne registre i drugi javno dostupni izvori, Katastar nepokretnosti i slično).

 

Svrha obrade i pravni osnov obrade

Banka podatke o ličnosti obrađuje za sledeće svrhe i u skladu sa pravnim osnovima u nastavku:

  • u cilju zaključenja poslovnog odnosa, na zahtev lica na koje se podaci odnose, kao i u cilju izvršavanja prava i obaveza koje proističu iz poslovnog odnosa između Banke i Lica na koje se podaci odnose. Imajući navedeno u vidu, u konkretnom slučaju, dostavljanje podataka o ličnosti od strane Lica je neophodno u cilju stupanja u poslovni odnos i/ili izvršavanja prava i obaveza koje proističu iz poslovnog odnosa Banke i Lica na koje se podaci odnose. U slučaju nedostavljanja neophodnih podataka, Banka nije u mogućnosti da stupi u poslovni odnos ili izvršava prava i/ili obaveze koje proizlaze iz istog. .
  • izvršavanje pravnih obaveza Banke (u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti i drugim relevantnim zakonima kojima se uređuje poslovanje banke, kao na primer Zakon o sprečavanju pranja novca i finansiranja terorizma, Zakon o platnim uslugama i slično). Imajući navedeno u vidu, u konkretnom slučaju, dostavljanje podataka o ličnosti od strane Lica je neophodno u cilju izvršavanja zakonskih obaveza Banke. U slučaju nedostavljanja neophodnih podataka, Banka nije u mogućnosti da stupi u poslovni odnos.
  • ostvarenje legitimnih interesa Banke ili trećih lica, osim ako nad tim interesima pretežu, interesi ili osnovna prava i slobode lica na koje se podaci odnose, a koji zahtevaju zaštitu podataka o ličnosti,  na primer u sledećim slučajevima:
  • video nadzor poslovnih prostorija i prostora oko istih u cilju zaštite imovine Banke i njenih klijenata
  • u svrhu preduzimanja aktivnosti rane detekcije i prevencije prevarnih radnji i u tom smislu i razmena podataka o ličnosti i drugih relevantnih informacija sa članicama Foruma za prevenciju zloupotreba u kreditnim poslovima Privredne komore Srbije)
  • U svrhu odbrane pravnih interesa banke u sporu pred nadležnim organima i institucijama

U vezi sa obradom podataka o ličnosti na osnovu legitimnog interesa Banke ili trećih lica, Lice na koje se podaci odnose ima pravo da podnese prigovor u svakom trenutku ako smatra da je to potrebno u odnosu na posebnu situaciju u kojoj se nalazi. Banka će  u slučaju prigovora obustaviti dalju obradu podataka o ličnosti u navedene svrhe, osim ako postoje zakonski razlozi za obradu koji pretežu nad interesima, pravima i slobodama Lica na koja se podaci odnose ili su u vezi sa podnošenjem, ostvarivanjem ili odbranom pravnog zahteva.

  • U slučaju postojanja pristanka Lica, u skladu sa obimom i za svrhu koja je definisana u okviru samog pristanka (na primer za svrhu direktnog marketinga). Dostavljanje podataka za navedene svrhe nije neophodno u cilju stupanja u poslovni odnos sa Bankom, te je obrada ovih podataka predviđena samo u slučaju postojanja pristanka Lica na koje se podaci odnose,  i koji se može povući u svakom trenutku.  Imajući navedeno u vidu,  nedostavljanje podataka o ličnosti za navedene svrhe neće proizvesti bilo kakve negativne posledice za Lice.

Lica na koja se podaci odnose dužna su da Banci, dostave, samostalno ili na zahtev Banke, tačne i ažurne podatke o ličnosti koji se odnose na njih. U slučaju da Lica na koje se podaci odnose Banci dostave netačne i neažurne podatke o ličnosti koji se odnose na njih, mogu se javiti rizici povezani sa obelodanjivanjem podataka o Licima ka trećim stranama.  

Banka može, posebno kod određenih vrsta proizvoda (npr. u slučaju ugovaranja finansijskih usluga korišćenjem sredstava komunikacije na daljinu) odluku doneti automatizovano iz razloga specifičnosti tih proizvoda, načina apliciranja za te proizvode i drugih karakteristika procesa realizacije proizvoda (posebno u pogledu rokova za odlučivanje). Ukoliko lice na koje se podaci odnose želi dodatne informacije o logici koja se koristi prilikom automatizovanog donošenja odluka i glavnim faktorima koji se uzimaju u obzir prilikom takve obrade podataka, može se obratiti Rukovaocu na način definisan u delu Prava Lica na koje se podaci odnose u vezi sa obradom podataka o ličnosti a po proceduri opisanoj u delu Način ostvarivanja prava Lica ovog Obaveštenja.

 

Primaoci podataka o ličnosti

Banka ima pravo da podatke o ličnosti koji se odnose na Lice, kao i podatke o njegovim povezanim licima, dokumentaciju koja se odnosi na Lice, kao i druge podatke koji se smatraju bankarskom tajnom, te podatke o obavezama po ugovorima zaključenim između Banke i Lica na koje se podaci odnose, kao i načinu njihovog izmirivanja i pridržavanju ugovornih odredbi, prosledi:

  • zaposlenim i angažovanim licima u Banci (koja u skladu sa prirodom posla koji obavljaju moraju imati pristup tim podacima u cilju ispunjenja ugovornih i zakonskih obaveza, kao i ostvarenja legitimnih interesa Banke i trećih lica), članovima organa Banke i akcionarima Banke;
  • Članovima UniCredit Grupe čiju ažuriranu listu možete pronaći na sledećoj web stranici https://www.unicreditgroup.eu/consent;
  • Nadležnim regulatornim organima i organizacijama (Narodna banka Srbije, Komisija za hartije od vrednosti, Uprava za sprečavanje pranja novca, poreski, pravosudni i drugi organi npr. javni izvršitelji, spoljni revizor Banke, a koji zbog prirode posla koji obavljaju moraju imati pristup takvim podacima, kao i druge organizacije npr. Forum za prevenciju zloupotreba u kreditnim poslovima pri Privrednoj komori Srbije);
  • Javnim informacionim sistemima – npr. Jedinstveni registar računa fizičkih ili pravnih lica kod Narodne banke Srbije, informacioni sistemi Udruženja banaka Srbije (npr. Kreditni biro), Agencija za privredne registre, Katastar nepokretnosti;
  • u određenim slučajevima, u zavisnosti od poslovnog odnosa i pojedinim trećim licima sa kojima Banka ima zaključen Ugovor koji reguliše postupanje sa poverljivim podacima, a čiju ažurnu i kompletnu listu možete pronaći na web stranici Banke https://www.unicreditbank.rs  u segmentu „Zaštita podataka o ličnosti“.

Podaci o ličnosti mogu se iznositi iz Republike Srbije u druge države ili međunarodne organizacije samo u skladu sa pravilima važeće regulative npr. ako je utvrđeno da druga država ili međunarodna organizacija obezbeđuje primereni nivo zaštite podataka o ličnosti prenos se vrši bez prethodnog odobrenja nadležnog organa, a uz zaključen Ugovor koji reguliše postupanje sa poverljivim podacima tj podacima o ličnosti. Ukoliko se prenos vrši u drugu državu za koju nije utvrđeno postojanje primerenog nivoa zaštite, isti se vrši uz obezbeđenje odgovarajućih mera zaštite podataka, npr. putem standardnih ugovornih klauzula izrađenih od strane Poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti (u daljem tekstu: Poverenik) u skladu sa Zakonom ili primenom pravno obavezujućih akata sačinjenih između organa vlasti dve države, ako postoje.

 

Rok čuvanja podataka o ličnosti

Banka će podatke o ličnosti koji su prikupljeni u cilju izvršenja prava i obaveza iz poslovnog odnosa obrađivati sve dok traje poslovni odnos Banke sa Licem na koje se podaci odnose, osim u slučajevima kada je Banka u obavezi da podatke čuva i nakon okončanja poslovne saradnje sa Licem na koje se podaci odnose, a na osnovu zakona (npr. Zakon o sprečavanju pranja novca i finansiranja terorizma propisuje obavezu čuvanja podataka i dokumentacije u vezi sa klijentom najmanje deset godina od datuma prestanka poslovnog odnosa, izvršenja transakcije i sl. ), pristanka Lica na koje se podaci odnose ili legitimnog interesa (npr. u slučaju eventualnog spora lica na koje se podaci odnose i Banke).

Podaci o ličnosti koji se obrađuju isključivo po osnovu pristanka Lica na koje se odnose se obrađuju u skladu sa svrhom zbog koje su prikupljeni, odnosno do opoziva pristanka od strane Lica na koje se podaci odnose.

Prava Lica na koje se podaci odnose u vezi sa obradom podataka o ličnosti

Lice na koje se podaci odnose ima pravo na pristup podacima o ličnosti koji se obrađuju od strane Banke.

U slučajevima predviđenim regulativom u oblasti zaštite podataka o ličnosti, Lice na koje se podaci odnose ima pravo da zahteva ispravku, dopunu, brisanje odnosno trajnu, nepovratnu anonimizaciju podataka, kao i pravo na prigovor i ograničenje obrade.

Lice na koje se podaci odnose, pod uslovima određenim regulativom u oblasti zaštite podataka o ličnosti,  ima pravo na prenosivost podataka o ličnosti, odnosno pravo da podatke koje je prethodno dostavilo Banci primi od nje, a radi prenosa drugom rukovaocu, kao i pravo da podaci o njemu budu neposredno preneti drugom rukovaocu od strane Banke, ukoliko je to tehnički izvodljivo i ukoliko je, u skladu sa procenom Banke, obezbeđen potreban standard bezbednosti prenosa podataka o ličnosti.

Lice na koje se podaci odnose ima pravo da u svakom trenutku podnese Banci prigovor na obradu njegovih podataka o ličnosti, koja se vrši na osnovu legitimnog interesa Banke, kao i prigovor na obradu svojih podataka o ličnosti koji se obrađuju za potrebe direktnog oglašavanja, uključujući i profilisanje, u meri u kojoj je ono povezano sa direktnim oglašavanjem.

U slučaju automatizovanog donošenja odluke povodom zahteva lica na koje se podaci odnose kod određenih vrsta proizvoda (posebno u slučaju ugovaranja finansijskih usluga korišćenjem sredstava komunikacije na daljinu) lice na koje se podaci odnose ima pravo da, u skladu sa Zakonom a ako se tom odlukom proizvode pravne posledice po to lice ili ta odluka značajno utiče na njegov položaj, izrazi svoj stav u vezi sa takvom odlukom (uključujuči i pravo da ospori odluku pred ovlašćenim licem Banke) kao i pravo da mu se obezbedi učešće fizičkog lica zaposlenog u Banci u donošenju odluke.

Način ostvarivanja prava Lica

Ovim putem Vas obaveštavamo da zahteve za ostvarivanje prava u vezi sa obradom podataka o ličnosti možete dostaviti na sledeće adrese:

Email: dpo@unicreditgroup.rs

Pošta: Imenovano lice za zaštitu podataka o ličnosti, Jurija Gagarina 12, 11070 Novi Beograd, Republika Srbija

Banka ima rok od 30 dana (od dana prijema) za postupanje po zahtevu lica na koje se podaci odnose. Navedeni rok može biti produžen za dodatnih 60 dana, ako je to neophodno, uzimajući u obzir složenost i broj zahteva. U slučaju produženja roka, Banka će o istom obavestiti Lice u roku od 30 dana od dana prijema zahteva.  

Podnošenje zahteva za ostvarivanje prava u vezi sa obradom podataka o ličnosti je besplatno. Ako je zahtev Lica na koje se podaci odnose očigledno neosnovan ili preteran, a posebno ako se isti učestalo ponavlja, Banka ima pravo da naplati nužne administrativne troškove pružanja informacije, odnosno postupanja po zahtevu, ili da odbije da postupi po zahtevu.

U slučaju potrebe, Banka ima pravo da zahteva dodatne informacije neophodne za potvrdu identiteta lica koje podnosi zahtev.

 

Pravo na pritužbu nadležnom organu

Lice na koje se podaci odnose ima pravo da podnese pritužbu nadležnom organu (Povereniku za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti, office@poverenik.rs) na obradu podataka o ličnosti koji se odnose na njega/nju.

Sloboda davanja pristanka i moguće posledice nedavanja pristanka za obradu podataka o ličnosti

 

Davanje pristanka za obradu podataka o ličnosti, kada se ta obrada zasniva na pristanku je dobrovoljno. Pristanak se može opozvati u svakom trenutku, na način na koji je i dat (lično u ekspozituri Banke, u okviru mBanking aplikacije ili putem e-maila na adresu dpo@unicreditgroup.rs ).

Opoziv pristanka ne utiče na dopuštenost obrade koja je vršena na osnovu pristanka pre opoziva, kao i na izvršenje ugovora zaključenog sa Bankom, sporovođenje njenih propisanih obaveza, niti na obradu zasnovanu na legitimnom interesu Banke ili trećeg lica.

ZAHTEV ZA OSTVARIVANJE PRAVA PDF 114kB Download
Treća lica sa kojima Banka ima zaključen Ugovor koji reguliše postupanje sa poverljivim podacima

Advokatska kancelarija Aleksić, Grčkoškolska 1, 21000 Novi Sad, Srbija

Advokatska kancelarija Andrić, Knez Mihaila 1-3, 11000 Beograd, Srbija

Advokatska kancelarija Karanović, Miroslava Antića 5, 21000 Novi Sad, Srbija

Advokatska kancelarija Nebojša Radović, Vase Stajića 28, 21101 Novi Sad, Srbija

Advokatska kancelarija Tamara V. Simić, Obilićev venac 8, 11000 Beograd, Srbija

Društvo za reviziju BDO d.o.o. Knez Mihailova 10, 11000 Beograd, Srbija

Preduzeće za spoljnotrgovinsko poslovanje i unutrašnji promet PIS - Poslovni informacioni sistemi doo, Simina 1, 11000 Beograd, Srbija

Javno preduzeće "Pošta Srbija", Takovska 2, 11000 Beograd, Srbija

UniCredit Services GmbH, Rothschildplatz 4, 1020 Vienna, Austria

Combis - IT usluge, Bulevar Arsenija Carnojevića 52a, Beograd, Srbija

iFaber, Via Maurizio Quadrio, 17-20154 Milan, Italy

PricewaterhouseCoopers Consulting d.o.o. Omladinskih brigada 88a, 11070 Beograd, Srbija

Smart plus research Agencije za istraživanje tržišta, Kralja Milana 23, 11000 Beograd, Srbija

UniCredit S.p.A, Piazza Gae Aulenti 3-Tower A, I-20154 Milano, Italy

SIA Slovakia s.r.o. Digital Park II, Einsteinova 25, 851 01 Bratislava, Slovak Republic

Telekom Srbija a.d. Takovska 2, Beograd, Srbija

Ernst & Young Advisory S.p.A. Via Meravigli 14, Milano, Italy

MaritzCX GmbH, Borselstrasse 18, 22765 Hamburg, Germany

Avramović i partneri o.d. Beograd, Sarajevska 31

G4S Secure Solutions d.o.o. Bulevar Peka Dapcevica 32, Beograd, Srbija

Halcom a.d. Beogradska 39, Beograd, Srbija

NSR S.r.l Via Ortigara, 3-00195 Rome, Italy

Algotech d.o.o. Požeška 60, 11030 Beograd, Srbija

Omnicom Solutions d.o.o, Ljubostinjska 2, Beograd, Srbija

Agitavit Solutions doo, Letališka Cesta 33f, Ljubljana, Slovenia

AdoptoTech doo, Ljudevita Posavskog, 34a, Zagreb, Croatia

TAS Eastern Europe d.o.o, Beograd, Srbija, Bulevar Mihajla Pupina 115ž

Comtrade System Integration d.o.o. Beograd, Savski nasip 7, Srbija

Payten d.o.o. Beograd – Novi Beograd, Srbija Bulevar Mihajla Pupina 10b/2

Robotic Process Automation d.o.o. Jarun 68, Zagreb, Hrvatska

Creditexpress doo Beograd, Gavrila Principa 57, Beograd, Srbija

X Press, Agencija za usluge reklame i propagande Sviderski Slađana Preduzetnik, Varvarinska 8 Beograd

Udruženje banaka Srbije, Bulevar kralja Aleksandra 86, Beograd

SIS Software and Services doo Beograd, Kulina Bana 8/1, Beograd

M PLUS SERBIA DOO Beograd, Tošin bunar 272, Beograd

Unicredit Bank Srbija a.d.
Rajićeva 27-29, 11 000 Beograd, Srbija
Tel: 011 3777 888 (za pozive iz Srbije)
ili +381 11 3777 888 (za pozive iz inostranstva)
E-Mail: kontakt@unicreditbank.rs
S.W.I.F.T. adresa: BACXRSBG

Nadležnost: suda u Beogradu
Registrovana: kod Agencije za privredne registre
Pod nadležnošću i ingerencijom: Narodne Banke Srbije
Poreski identifikacioni broj: 100000170

UniCredit Bank Srbija a.d. redovno proverava i obnavlja informacije koje se nalaze na veb sajtu. Uprkos tome što se pomno brinemo da obezbedimo tačnost tih informacija, moguća je promena podataka u intervalu između dve provere. Zbog toga UniCredit Bank Srbija a.d. zadržava pravo na izmene sadržaja, funkcionisanja ili izgleda stranice u bilo kom trenutku bez prethodnog obaveštavanja korisnika. UniCredit Bank Srbija a.d. nije odgovorna za sadržaj veb sajtova kojima se pristupa preko povezanih linkova.

UniCredit Bank Srbija a.d. ne koristi svoj veb-sajt za davanje saveta o ulaganju niti za bilo koju drugu vrstu preporuka. Informacije i/ili sadržaji na veb sajtu nisu adekvatan osnov za ulaganja ili drugu vrstu odluka. Vaše odluke u prošlosti ne moraju nužno biti dobar pokazatelj uspešnosti Vaših odluka u budućnosti. Molimo Vas da razgovarate sa nekim od naših savetnika za klijente pre nego što donesete odluku o ulaganju.

Sadržaj i struktura veb sajtova UniCredit Bank Srbija a.d. zaštićeni su autorskim pravom. Bilo kakvo umnožavanje informacija ili podataka, a posebno upotreba teksta, delova teksta, fotografija ili grafika zahteva prethodno odobrenje UniCredit Bank Srbija a.d.

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo