Web
Chat
Back to top

Otključaj pun potencijal svojih kartica

  • Optimalno korišćenje

  • Upravljanje i kontrola kartica

  • Sigutnost i zaštita

Korišćenje kartica

Pored prednosti platnih kartica i digitalnih novčanika na polju plaćanja, neophodno je razumeti i važnost kako da optimizujete njihovu upotrebu uz minimalne troškove i maksimalnu bezbednost.

Platne kartice: Upoznajte se sa naknadama i načinima korišćenja kako u zemlji, tako i u inostranstvu. Otkrijte mogućnosti upravljanja vašim karticama u mobilnoj bankarskoj aplikaciji.

Naučite sve o korišćenju kartica u svrhu donošenja informisanih odluka koje su u skladu sa vašim finansijskim ciljevima.

TRENUTNA KONTROLA VAŠE KARTICE, BILO KADA I BILO GDE

Uspostavite kontrolu nad vašim karticama sa jedne lokacije, u okviru aplikacije za mobilno bankarstvo, bez odlaska u banku.

  • Blokirajte i deblokirajte vaše kartice
  • Setujte limite po karticama
  • Iskoristite opciju pogledaj PIN
  • Isključite pojedine kanale korišćenja kartice: fizički u radnjama (POS) ili bankomati.
Zagubili ste karticu?

Odmah je blokirajteu mBanking aplikaciji. Kad je nađete možete da je u trenutku i odblokirate.

Ne želite da podižete karticom novac sa bankomata ili da je koristite pri kupovini u određenim trenucima?

Možete trenutno da onemogućite korišćenje debitne kartice na bankomatima ili pri kupovini.

Kupujete više nego što ste planirali ili vam je potreban veći dnevni limit potrošnje od postojećeg?

Pratite i upravljajte svojim limitima potrošnje u realnom vremenu/trenutno, u okviru definisanih iznosa.

Zaboravili ste PIN?

Pogledajte PIN u okviru mBanking aplikacije.

Zaboravili ste da ponesete karticu?

Koristite Google Pay ili Apple Pay mobilni novčanik.

 

VAŽNO DA ZNATE

Pristup ovim opcijama se nalaze u okviru sekcije debitna/kreditna kartica kojima pristupate  početnog ekrana mBanking aplikacije.

Da bi vam nove opcije bile vidljive, potrebno je da vašu mBanking aplikaciju ažurirate poslednjom verzijom, sa Googla Playa i Apple Store-a. U slučaju da ih i dalje ne vidite, pozovite Kontakt Centar za pomoć.

Pogledajte naš video serijal - Dok klikneš prstima - o zanimljivim mBanking opcijama!

 


 
 
Da li plaćam proviziju kada plaćam karticom u radnji, hotelu, restoranu, taksiju u inostranstvu?

Prilikom plaćanja bilo kojom platnom karticom UniCredit Banke na POS terminalu u inostranstvu, a to može da bude POS terminal hotela, taksija, restorana, radnje, ne plaća se provizija.

Koliko iznosi provizija za podizanje gotovine na bankomatima u inostranstvu platnim karticama UniCredit banke?
  • Podizanje gotovine na bankomatima UniCredit Grupe debitnim karticama je fiksna i iznosi 1 EUR.

Koristan savet:

  • UniCredit Banka posluje i na drugim stranim tržištima. Pre polaska na put proverite da li UniCredit Banka posluje u zemlji vaše krajnje destinacije. Ukoliko je prisutna, preporuka je da gotovinu podižete isključivo na bankomatima UniCredit Grupe, jer će vam provizija biti naplaćena 1 eur za debitne kartice. Ovde možete da proverite na kojim tržištima posluje UniCredit Banka.
  • Provizije koje plaćate za podizanje novca sa bankomata mogu da zavise i od kartice koju koristite. Platne kartice UniCredit Banke imaju sledeće provizije za podizanje gotovine na bankomatima u inostranstvu:
    • Mastercard Standard i Gold debitna kartica –  provizija je 1%, minimalno 5 EUR
    • Mastercard Flexia i Platinum kreditna kartica – provizija je 2%, minimalno 250 RSD

Pre nego što pođete na put proverite u našoj ekspozituri koja bi vam kartica najviše odgovarala  i u skladu sa tim planirajte svoja plaćanja i troškove. Povoljnije je da uvek podižite novac pomoću debitne kartice.

Da li plaćam troškove konverzije valute i kako da ih smanjim?

U slučaju plaćanja karticom u inostranstvu važno je proveriti da li vam je kartica vezana za dinarski ili devizni račun, jer od toga zavisi i trošak konverzije.

  • Ako je vaša platna kartica vezana za dinarski račun, nastaju troškovi konverzije valute. U ovom slučaju banka će prilikom transkacije prvo izvršiti konverziju valuta, a onda rezervisati sredstva na vašem računu u odgovarajućoj dinarskoj protivvrednosti.
  • Ako je kartica vezana za devizni račun u evrima, troškova konverzije neće biti samo u Evro zoni, dok će u drugim valutama postojati određeni trošak konverzije. Razlog za to je sledeći: kod plaćanja na uređajima (ATM/POS) registrovanim u inostranstvu, obračunska valuta je uvek EUR i uvek postoji određena konverzija.

Na primer, ako plaćate u dolarima debitnom karticom, a imate sredstva na deviznom računu u evrima, kartična šema će pre dostavljanja iznosa na naplatu banci izvršiti konverziju u evre. S obzirom da banka sva vaša zaduženja iz inostranstva dobija u evrima, najpovoljnije za vas je da obezbedite sredstva upravo na eurskom računu, kako bi se izbegle dodatne konverzije unutar banke na račun u USD, CHF ili RSD.

Koristan savet

  • Kada putujete u inostranstvo, otvorite ili dopunite devizni račun u evrima i proverite da li vam je kartica povezana za isti. U okviru mBanking aplikacije vam je dostupan vrlo povoljan kurs za evre, tako da konverziju možete izvšiti brzo i jednostavno.
  • U trenutku plaćanja karticom na kasi (POS) ili podizanja gotovine na bankomatu, trgovac će vam ponuditi konverziju valuta na licu mesta (tzv. DCC opcija – Dynamic Currency Conversion). Kursevi za ovakvu konverziju su nepovoljni i stoga vam savetujemo da odbijete ponuđenu konverzijiu. U tom slučaju će konverziju uraditi banka pod mnogo boljim uslovima nego što ste dobili od trgovca.
Da li imam određene dnevne limite za trošenje u inostranstvu?

Platne kartice na dnevnom nivou imaju setovane limite potrošnje, kako u pogledu broja transakcija, tako i u pogledu iznosa bez obzira da li ste u inostranstvu ili kod kuće. Limite vaše kartica možete proveriti i setovati u okviru mBanking aplikacije.

Putno osiguranje i druge pogodnosti koje donosi vaša kartica na putovanju

Proverite da li vaša platna kartica pokriva troškove putnog zdravstvenog osiguranja. Ako ste korisnik:

  • Mastercard Gold debitne kartice – imate pokriveno indivudalno putno osiguranje u Evropi do 15.000 EUR.
  • Mastercard World Ellite debitne kartice – imate pokriveno porodično putno osiguranjeu celom svetu do 15 000 EUR. Pored putnog osiguranja vaša World Ellite debitna kartica nudi i druge pogodnosti koje će vam olakšati boravak u inostranstvu: usluge konsijerža i besplatan ulazak u biznis lounge na određenim aerodromima.
  • U slučaju da nemate pokriveno putno osiguranje u okviru vaše Mastercard kartice, uvek možete da ga kupite u trenutku kad vam zatreba u okviru mBanking aplikacije.

 

Šta ako izgubim platnu karticu u inostranstvu?

U slučaju da vam se desi da karticu izgubite u inostranstvu ili dođe do zloupotreba, karticu možete odmah blokirati putem mBanking aplikacije.

Stoga, pre nego što krenete na put, aktivirajte mBanking aplikaciju, ako niste, i proverite da li su vam sve kartice vidljive u aplikaciji. Ako kartice nisu vidljive, pozovite naš Kontakt centar za pomoć oko povezivanja kartice sa mBanking aplikacijom.

 

Obratite pažnju na opšte savete za korišćenje kartica

  • Podatke o kartici ne delite sa drugim licima
  • PIN čuvajte odvojeno od kartice i ne zapisujte broj PIN-a 
  • Odmah blokirajte karticu ukoliko primetite sumnjive transakcije
  • Proveravajte redovno svoja plaćanja putem mBanking aplikacije ili izvoda u cilju otkrivanja sumnjive transakcije
  • Aktivirajte obaveštenja, putem sms-a ili mBankinga, za transakcije računa i plaćanja platnim karticama
  • Ostali saveti

DIGITALNI NOVČANIK

Jednostavno. Sigurno. Beskontakno. Uz Mastercard i Visa kartice UniCredit Banke. Svaki klijent UniCredit Banke može registrovati svoju Mastercard ili Visa debitnu ili kreditnu karticu izdatu u aplikaciji. Digitalni novčanik na svom Apple ili Android uređaju.

 

GOOGLE PAY

APPLE PAY

Podela na rate bez kamate

Flexia je moderna zamena za čekove, jer možete da podelite na rate bez kamate, bukvalno svuda, bilo kad i bilo gde, gde god da si. Možete da je koristite u svim prilikama, po vrlo povoljnim uslovima:

  • Prilikom većih kupovina, iznenadnih i neplaniranih troškova,
  • Na putovanjima u inostranstvo,
  • Prilkom kupovine putem interneta.

Važno da znate

  • Kupovina na rate moguća je u zemlji i inostranstvu (kupovina na prodajnom mestu, putem interneta i podizanje gotovine) za iznose veće od 3.000 RSD.
  • Nije neophodno da odluku o podeli na rate donesete odmah nakon kupovine (uključujući i internet) ili podizanja novca sa bankomata, već to možete da učinite u bilo kom trenutku, tokom tekućeg meseca i to slanjem SMS poruke za podelu na rate, a najkasnije do poslednjeg dana u mesecu u kom ste obavili kupovinu.
  • Svaka transakcija veća od 3.000 RSD se može podeliti na 3, 6 ili 12 rata uz jednokratnu naknadu od 300 RSD, bez obzira na broj rata. 

 

Kako podeliti transakciju na rate – korak po korak uputstvo

 

Korak 1 

Obavili ste kupovinu Flexia Mastercard kreditnom karticom i dobijate poruku o transakciji putem SMS-a od strane UniCredi Banke. Sačuvajte poruku/Ne brišite poruku.

Korak 2 

Ukoliko želite transakciju da podelite na 3, 6 ili 12 rata, dobijenu poruku sa istim sadržajem „prosledite” (opcija forward) na broj 5332, tako što ćete na početak teksta dodati sledeći tekst:

• Rate (razmak) 3 (razmak) tekst dobijene poruke

• Rate (razmak) 6 (razmak) tekst dobijene poruke

• Rate (razmak) 12 (razmak) tekst dobijene poruke

 

Nakon slanja zahteva za podelu na rate, dobijate potvrdu o tome da je zahtev prihvaćen, kao i u slučaju da zahtev iz nekog razloga nije prihvaćen.

Pogledajte video uputstvo za podelu na rate.

*Cena SMS poruke zavisi od paketa i operatera

 

 

Prenesi

 

Otplate duga po kartici: podela na rate i revolving model

Modeli otplate duga

  • Revolving  - otplata minimalnog iznosa duga (5%), kamata se obračunava na preostali iznos dugovanja
  • Plaćanje na rate bez kamate – u tom slučaju plaća se samo jednokratna naknada za podelu na rate u iznosu od 300 RSD. Ukoliko se iznos dospelih rata ne izmiri do roka za plaćanje, rate postaju revolving dug na koji se obračunava ugovorena kamata
  • Charge – izmirenje celokupnog dugovanja (revolving + dospele rate) do roka dospeća, u tom slučaju kamata se ne obračunava ni na transakcije koje nisu podeljene na rate
  • Automatska naplata trajnim nalogom sa tekućeg računa                                                                                              

 

 

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo