Web
Chat
Back to top

PAMETNA ŠTEDNJA ZA PAMETNE CILJEVE

 

Mudri ljudi kažu: ako nemamo jasan cilj – kako ćemo znati da li smo stigli na odredište? A da bi se krenulo u ostvarenje ciljeva, uvek je važan dobar plan.

Koliko god paradoksalno zvučalo, dobro planiranje naše društvo moglo bi da nauči od mlađih generacija – milenijanaca i još mlađih, generacije “Z”. Stariji i najstariji su živeli u vremenima kada su se i najvažnije životne stvari više dešavale, nego planirale.

U doba takozvanog socijalističkog procvata, sve je bilo veoma predvidivo, nije bilo velikih oscilacija ni na poslovnom, ni na ekonomskom, pa ni na društvenom planu. Podrazumevalo se da srednja klasa, kojoj je pripadao najveći broj ljudi, može da ostvari osnovne ciljeve: da dođe do posla i gotovo nikad ga ne promeni do penzije, da svake godine može da se ode na letovanje (dobro, hoteli B kategorije, ali nije ni bilo “rizorta”), može da se kupi pristojan automobil, a stanovi, koji su se čak i dobijali od firmi, relativno jednostavno su opremani. Sva deca su se školovala u državnim školama i to je, bar formalno, bilo besplatno.

A onda su došle devedesete godine prošlog veka i više ništa nije moglo ni da se nasluti, a kamoli da se planira. Generacije koje su prešle iz jednog u drugo razdoblje bile su u najmanju ruku zbunjene, teško se snalazile i prepuštale se životu od danas do sutra.

 

ZAISTA SE SVE PROMENILO

Oni koji u ovom vreme počinju da grade sopstvene živote, stvaraju porodice i karijere, zapravo zavise od pametnih ciljeva i dobrog plana. Ono što se uči i primenjuje u modernom poslovanju, i te kako važi i za život.

Šta je “pametan cilj”? Njakraće rečeno, onaj koji je realističan (snovi su dozvoljeni, samo ih treba pretvoriti u ciljeve), dostižan, koliko god je moguće precizan i vremenski oročen. 

Jedan od boljih puteva da se dođe do takvih ciljeva je da sebi postavimo dva pitanja: gde sebe vidim za 5 ili 10 godina (šta radimo, gde živimo, kakvo porodično okuruženje želimo) i, kada stvorimo jasnu viziju, da se zapitamo: šta treba da učinim da bi se to ostvarilo?

Vreme koje nam je potrebno za ostvarenje sami postavljamo, jer bez oročenja, sve može da ode u nedogled. Postoje neki ciljevi i možda će se nekada do njih i stići – ne zvuči dobro.

 

PAMETNA ŠTEDNJA

Upravo taj pojam “oročen” može da poveže pametne planove i planiranu, pametnu štednju. Početak svakog dobrog plana je sakupljanje informacija, ali pravih, ne onih iz “dobronamernih saveta”, “rekla mi komšinica” ili pretpostavki. Takođe, treba se osloboditi predubeđenja. Verovanje da se štednja ne isplati i da je bolje stalno imati novac u sopstvenim rukama (poznatije kao “slamarica”), jednako je pogrešno kao i skupa zabluda koju su platili građani baš onih devedesetih, kada su poverovali da se enormnim i potpuno nerealnim kamatama mogu obogatiti preko noći.

Banke su, naravno, institucije koje posluju na tržištu i koje prate trendove. Međutim, jedna od najvećih predrasuda je da je cilj banaka da finansijski onesposobe klijenta, jer tako gube i njegovo poverenje (kao i poverenje mnogih drugih koji bi čuli takvu vest) i njegove investicije.

Dakle, banku, onu kojoj verujete, najbolje je posmatrati kao partnera u ostvarenju cilja. Još bolje je bankare uključiti i u planiranje. Kada se odredi cilj i postavi neki rok za njegovo ostvarenje, pametno je otići do banke i po savet. On ništa ne košta, ne obavezuje, a može dosta da pomogne.

 

Najvažnije informacije o štednji možete pronaći ovde a u poslovnicama možete i da popričate o detaljima, uslovima i preporukama.

Imajte na umu da je cilj Vaše banke da Vi ostvarite svoj cilj, ne samo da biste bili srećni, već i da biste, sa dobrim iskustvom, ponovo došli u banku sa novim planovima. Takvo partnerstvo može da bude deo dugoročne strategije, na obostrano zadovoljstvo.

 

 

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo