Online prevare i zloupotreba kartica

Web
Chat
Back to top

Online prevare, zloupotreba i šta treba znati prilikom korišćenja kartica

Internet je društvu doneo izuzetne mogućnosti, ne samo što se pristupa informacijama tiče, već i olakšavanja svakodnevnih radnji. Ipak, postoji i ona druga strana priče, na koju je potrebno izuzetno obratiti pažnju, a to su lažne stranice i različite online prevare.

UniCredit Banka je nedavno identifikovala prisustvo reklame za usluge “izrade” metalne platne kartice gde se prava kartica uništava i prenose zaštitni delovi kartice (Cip) na metalnu karticu. Potencijalni korisnici takve usluge se pozivaju da odaberu novi izgled. 

Posebno naglašavamo da UniCredit Banka, kao finansijska institucija nikada svojim klijentima neće tražiti dostavljanje npr. broja kartice i PIN šifre putem emaila, SMS-a ili društvenih mreža, te nuditi usluge koje nisu u direktnoj vezi sa redovnim poslovanjem banke koji se sprovode kroz ustanovljene kanale komunikacije.

U cilju maksimalne bezbednosti i podrške prilikom korišćenja kartica, UniCredit Banka obavlja konstantni nadzor transakcija u cilju prevencije svih oblika zloupotreba. Takođe, banka permanentno unapređuje sisteme zaštite i sprovodi edukaciju klijenata.

Klijentima preporučujemo da:

  • Sve transakcije plaćanja na internetu vrše u okviru 3D Secure platforme, uz pomoć takozvane OTP lozinke, tj. jednokratne lozinke za online plaćanja. Dodatno, klijentima je dostupan i SMS Card Alarm servis koji podrazumeva slanje notifikacije nakon svake transakcije zaključene karticom.
  • Koriste beskontaktne funkcionalnosti (prilikom plaćanja kartica je u posedu korisnika) čime se znatno smanjuje mogućnost zloupotrebe. Isto važi i za podizanje gotovine na bankomatima, kada se savetuje korišćenje beskontaktnog metoda (kartica se ne ubacuje u bankomat, već se prislanja na čitač kartice).

Osim navedenog, postoje i drugi načini zaštite koje koristimo, poput sigurnosnih limita definisanih za određeni period ili privremene blokade kartice/određenog kanala (POS, ATM, internet) putem digitalnih aplikacija. To podrazumeva da recimo kanal za internet plaćanja aktiviramo prilikom online plaćanja (putem mBankig aplikacije), a nakon toga ga “zatvaramo” i ponovo “otvaramo” za sledeće plaćanje. Aktivacija se dešava u realnom vremenu, što znači da aktivacija/deaktivacija kanala za određeni način/kanal plaćanja ne umanjuje kvalitet korisničkog iskustva, niti oduzima dodatno vreme klijentima.    

Najčešći oblici prevare na tržištu dešavju se kroz nesvesno ili nesavesno otkrivanje podataka (broj kartice i drugih sigurnosnih elemenata) od strane samih korisnika kartice, a uglavnom zbog učešća u raznim promotivnim kampanja, u kojima se nudi osvajanje dodatnog novca ili neke druge vrste poklona.

Saveti za korišćenje kartica:

  • Kartica uvek mora biti samo u vašem posedu, nikada je ne ustupate, ne pozajmljujete i ne dajete drugim licima na korišćenje.
  • Nikada kartice ne treba slikati i slati podatke putem društvenih mreža.
  • Svoj PIN, jednokratnu lozinku za plaćanje na internetu (OTP) i CVV broj (broj sa poleđine kartice) nikada ne treba saopštavati drugim licima. 

Na zvaničnoj prezentaciji UniCredit Banke postoji rubrika pod nazivom Preporuke za bezbedno koršićenje kartice, koja sadrži važne informacije i detalje koji doprinose povećanju bezbednosti i prevenciji zloupotreba.

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo