Web
Chat
Back to top

Faktoring je finansijski instrument koji ima za cilj da poveriocima ubrza naplatu potraživanja od dužnika, koja dospevaju sa odloženim rokom plaćanja.

Putem faktoringa Banka kao novi poverilac stiče pravo da prima uplate i da zastupa potraživanja klijenta (ustupioca), o čemu dužnici u skladu sa zakonom moraju biti obavešteni.

Troškovi finansiranja potraživanja koje klijent snosi su naknade za obradu zahteva i otkup fakture, kao i kamata koja se obračunava na finansirani iznos potraživanja od otkupa do datuma dospeća potraživanja.

Unicredit bank Srbija za potrebe faktoring poslova nudi najsavremeniju e – platformu. Ova platforma vam omogućava:

  • Laku brzu i efikasnu razmenu informacija sa Bankom
  • Onlajn podnošenje zahteva za faktoring bez potrebe dolaska u Banku
  • Automatsku i direktnu komunikaciju između svih učesnika u faktoring transakcijama (kupac – prodavac – Banka)
  • Direktan uvid u stanje kreditne linije kao i portfolija
  • Paperless

UniCredit Banka preuzima rizik insolventnosti dužnika (u skladu sa uslovima i u granicama predviđenim ugovorom) i odobrava “revolving” kreditnu liniju na bazi ustupljenih potraživanja istovremeno upravljajući administracijom i naplatom potraživanja. U slučaju insolventnosti dužnika, UniCredit Banka isplaćuje iznos potraživanja ustupiocu, u granicama odobrenja. Na zahtev ustupioca, Banka će isplatiti sredstva pre roka dospeća.

Prednosti za klijenta:

  • Zaštita od rizika insolventnosti dužnika
  • Informacije o kreditnoj sposobnosti kupaca
  • Poboljšanje likvidnosti bez povećanja opterećenja kreditima
  • Profesionalna procena i monitoring ustupljenih dužnika
  • Banka vrši naplatu (neposrednom komunikacijom sa kupcima)
  • Smanjenje potraživanja u bilansu stanja sa ciljem povećanja kreditne sposobnosti preduzeća
  • Finansiranje kada preduzeće trenutno ne ispunjava uslove kredita
  • Automatizovan proces
  • Razmena dokumentacija u digitalnom formatu

Ustupite potraživanja od vaših kupaca UniCredit banci i ostvarite pristup sredstvima, ojačajte svoju kreditnu sposobnost i upravljajte administracijom i naplatom potraživanja. U regresom faktoringu, rizik neplaćanja dužnika (kupca) preuzima ustupilac (klijent).

Prednosti za klijenta:

  • Novac može dobiti odmah, bez čekanja na naplatu od kupaca
  • Poboljšanje likvidnosti bez povećanja opterećenja kreditima
  • Umanjenje obima potraživanja u svom bilansu stanja sa ciljem povećanja kreditne sposobnosti
  • Profesionalna procena i monitoring ustupljenih dužnika
  • Ažurne informacije o kreditnoj sposobnosti svojih klijenata
  • Automatizovan proces
  • Razmena dokumentacija u digitalnom formatu

Obrnuti faktoring je proizvod namenjen velikim/srednjim kompanijama (kupcima) sa značajnim i fragmentiranim portfoliom dobavljača, koji žele da pojednostave i racionalizuju upravljanje obavezama, istovremeno gradeći lojalnost dobavljača tako što im olakšavaju pristup kreditu. Obično se koristi u poslovnim odnosima u kojima je kreditna sposobnost kupca znatno veća od kreditne sposobnosti njegovih dobavljača. Rešenje istovremeno rešava sukob interesa između dobavljača koji zahteva najkraće moguće uslove plaćanja i kupca koji želi da izmiri obaveze što je moguće kasnije. Konačno, dobavljač može biti siguran da će se naplatiti o roku.

Kako obrnuti faktoring funkcioniše:

Kupac sklapa ugovor o obrnutom faktoringu sa UniCredit bankom, koji sadrži ugovorene uslove plaćanja prema dobavljačima. U skladu sa ugovorom o obrnutom faktoringu, dobavljači potpisuju saglasnost/ugovor o korišćenju IT platforme sa UniCredit bankom. Na zahtev dobavljača, UniCredit banka može unapred isplatiti iznos ustupljenih potraživanja, a na zahtev kupca može produžiti uslove plaćanja potraživanja. Pri tom, kupac snosi troškove naknade za faktoring i kamate vezane za produženo plaćanje odobreno od strane UniCredit banke, prema potrebi, na zahtev kupca, bez dodatnih troškova za ustupioca. Istovremeno, dobavljači snose troškove naknada za faktoring u vezi sa upravljanjem ustupljenim potraživanjima i preuzimanjem rizika nesolventnosti kupca, kao i kamatu koja predstavlja finansijski trošak posla.
 

Prednosti za klijenta (kupca):

  • Pojednostavljena, jedinstvena procedura vezana za dobavljače (jedan kontakt za razmenu informacija, za priznavanje i plaćanje)
  • Optimizacija i planiranje obrtnog kapitala i novčanih tokova
  • Produženi uslovi roka plaćanja [1]
  • Bolja pregovaračka pozicija sa dobavljačima, obzirom da im se nudi mogućnost finansiranja pod posebnim uslovima (zasnovanoj na kreditnoj sposobnosti kupca)
  • Mogućnost pregovora sa dobavljačima za bolje uslove a na bazi ranijeg plaćanja
  • Maksimizacija upotrebe obrtnog kapitala bez uvećanja kredita

Prednosti za dobavljača:

  • Opcija finansiranja kroz raniju isplatu iznosa ustupanja po privilegovanim uslovima, odnosno na bazi kreditne sposobnosti kupca
  • U slučaju da dobavljač nema potrebe za isplatom pre dospeća, sigurna naplata na dan dospeća koja dodatno pomaže optimizaciju i planiranje tokova gotovine
  • U slučaju da nema regresa transakcije, UniCredit banka preuzima rizika nesolventnosti dužnika
  • Nema čekanja na naplatu što omogućava brži razvoj kompanije

UniCredit banka kupcu i dobavljačima omogućava rad preko veb platforme koja sadrži rešenja za upravljanje ustupanjem potraživanja i razmenu informacija, knjižnim odobrenjima i sl. Ceo proces je proces je značajno ubrzan, zahvaljujući digitalnom potpisivanju i vremenskom pečatiranju dokumenata.

[1] Zakon o rokovima izmirenja novčanih obaveza u komercijalnim transakcijama se ne primenjuje na prduženje roka plaćanja koji je odobren u okviru ugovora o obrnutom faktoringu

Pravilno upravljanje obrtnim kapitalom kompanije je ključ likvidnosti i efikasnosti finansija. Stručnjaci UniCredit Grupe razvili su sofisticirani instrument koji će vam, uz profesionalne konsultacije, pomoći da analizirate obrtni kapital svoje kompanije u odnosu na referentne firme i predstavi moguća rešenja za unapređenje obrtnog kapitala.

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo