Bankarstvo sa
društvenim uticajem
Social Impact Banking
Program koji doprinosi izgradnji pravičnijeg i inkluzivnijeg društva
Bankarstvo sa društvenim uticajem
Bankarstvo sa društvenim uticajem je UniCreditov način da doprinese izgradnji pravičnijeg i inkluzivnijeg društva. Social Impact Banking ima za cilj da prepozna, finansira i promoviše organizacije, preduzetnike i kompanije koje ostvaruju merljiv društveni uticaj.
Nakon godinu dana uspešnog sprovođenja programa u Italiji, tokom 2019. godine Bankarstvo sa društvenim uticajem se proširuje i na ostale članice UniCredit Grupe, sa istim ciljem koji je mnogo viši od ekonomske isplativosti naših investicija, a to je ostvarivanje opipljivih i pozitivnih efekata.
Ovaj model je proširen na Srbiju, Nemačku, Austriju, Hrvatsku, Mađarsku, Bugarsku, Rumuniju, Tursku, Češku, Slovačku i Bosnu i Hercegovinu i prilagođen je lokalnim tržištima.
Bankarstvo sa društvenim uticajem je naš način da pomognemo socijalnim preduzećima i preduzetnicima, ugroženim kategorijama stanovništva, uključujući i mlade i ostale grupe kod kojih postoji rizik da budu isključene iz društva i koji brinu o društvenim problemima. Ovde se radi o izgradnji poverenja, ulaganju u talenat i ono što je vredno, i obezbeđivanje ljudima i organizacijama pristup ekspertizi, finansijskim sredstvima i umrežavanju, obezbeđujući na taj način zajednički rast kroz dugoročnu, neprofitnu kapitalnu investiciju.
Podrška razvoju zajednica u kojima poslujemo je utemeljena u našoj misiji banke.
Naša ambicija je da doprinesemo ostvarivanju Ciljeva održivog razvoja uspostavljenih od strane Ujedinjenih nacija. Između ostalih, mi smo se fokusirali na promovisanje kvalitetnog obrazovanja (Cilj 4), razvoj inicijativa za dobro zdravlje osoba sa invaliditetom (Cilj 3), podršku rodnoj ravnopravnosti (Cilj 5), podrška dostojanstvenom radu i ekonomskom rastu (Cilj 8), i smanjenje nejednakosti (Cilj 10).
Mi nismo sami kada je u pitanju doprinos ostvarivanju ovih ciljeva. Uz podršku velikog broja različitih partnera koji razmišljaju na isti način kao i koji imaju iste ideale, mi smo izgradili široku mrežu partnerstava zahvaljujući kojima ćemo sve to postići (Cilj 17).
Ključni koncepti
IZGRADNJA POVERENJA
Mi radimo na izgradnji dugoročnih veza sa onima sa kojima smo u poslovnom odnosu, i sa partnerima.
MERENJE OSTVARENIH REZULTATA
Mi pomažemo organizacijama koje to zaslužuju, odnosno koje svojim delovanjem inspirišu druge, da napreduju. Iz tog razloga mi verujemo da su praćenje i merenje ostvarenih rezultata, ali i društvenog uticaja, ključni za rast podržanih projekata.
OSTVARIVANJE DRUŠTVENOG UTICAJA
Mi podržavamo inicijative koje ostvaruju pozitivan društveni uticaj na ljude i lokalne zajednice. Mi im pomažemo da ostvare svoje ciljeve, na taj način što im pored finansijske podrške obezbeđujemo i stručnu podršku i podršku mreže. Na taj način, mi možemo da učvrstimo naše veze sa lokalnim zajednicama u kojima poslujemo.
NAŠ PRISTUP
Obezbeđujemo finansijsku i stručnu podršku projektima i pojedincima koji to zaslužuju, s tim da smo veoma otvoreni i za druge različite potrebe i ideje, a sve sa željom da podstaknemo proces rasta koji je u zajedničkom interesu.
Na koji način podržavamo društvene inicijative
FINANSIRANJE
Mi finansiramo projekte i organizacije koji, usled svoje isključenosti, ne bi mogli da konkurišu za klasične bankarske proizvode i usluge, kao i socijalna preduzeća koja ostvaruju pozitivan uticaj na društvo.
STRUČNA PODRŠKA
Mi delimo svoju finansijsku ekspertizu i podržavamo organizacije na njihovom putu rasta, kako bi oni mogli da rade ono što najbolje znaju.
UMREŽAVANJE
Mi radimo na umrežavanju na taj način što okupljamo različite igrače iz lokalne zajednice, delimo pozitivna iskustva i podižemo svest o najvažnijim inicijativama kako bismo na taj način povećali njihov uticaj.
UniCredit je već mnogo godina unazad angažovan u mnogobrojnim društvenim inicijativama. Započinjanjem Bankarstva sa društvenim uticajem naše angažovanje je dodatno osnaženo, značajno povećano i to kroz tri pravca koji će nas odvesti do krajnjeg cilja, odnosno obezbeđivanje pozitivnog društvenog uticaja u zajednicama u kojima poslujemo.
FINANSIRANJE DRUŠTVENOG UTICAJA Ovaj deo programa će obezbediti investicione kredite kompanijama koje će zapošljavati i podsticati inkluziju i čija je misija da imaju širi društveni uticaj. Na primer, biće podržane kompanije koje omogućavaju mladima prvo zaposlenje ili podržavaju na neki drugi način ugrožene kategorije. Ovaj program je osmišljen tako i da podrži socijalne inovacije koje su pokretači pozitivnih promena. |
|
MIKROKREDITIRANJE Sve naše ekspoziture će ponuditi kredite po veoma konkurentnim uslovima, ali i stručnu podršku, mikropreduzećima, profitnim udruženjima, ali i onim koji ne ostvaruju profit, ali jačaju i promovišu inkluziju ili jedan od Ciljeva održivog razvoja koje su uspostavile Ujedinjene nacije. Banka će u svojoj ponudi imati investicione kredite na period otplate do 84 meseca, dok će krediti za obrtni kapital biti na period otplate do 36 meseci. Maksimalni iznos ovih kredita će biti 25.000 evra. Pored toga, zahvaljujući zaposlenima, internim trenerima, banka će organizovati različite vrste obuka, dok će naš partner Smart kolektiv pružiti podršku u pripremanju biznis planova za početnike u biznisu, kao i savetodavne usluge. Na taj način banka će omogućiti ovom segment da raste i da se razvija. |
|
FINANSIJSKA EDUKACIJA I INKLUZIJA Cilj ovog dela programa je da se unapredi finansijska pismenost i ohrabre srednjoškolci širom Srbije da razvijaju preduzetnički duh. Zajedno sa našim partnerima, organizacijom Dostignuća mladih predstavićemo online edukativnu platformu, dok će naši zaposleni nastaviti da pružaju mentorsku podršku kroz takmičenje Poslovni izazov i druge edukativne programe ove organizacije. |